انجمن حبوبات ایران|نمایش جزییات خبر

ایجاد ارتباط با سازمان‌های اعتباری داخلی و خارجی

ایجاد ارتباط با سازمان‌های اعتباری داخلی و خارجی
دبیر انجمن حبوبات ایران یکی از اقدامات مهم این انجمن طی دوران فعالیت سه ساله‌ را ایجاد ارتباط با سازمان‌های اعتباری داخلی و خارجی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حبوبات ایران و به نقل از روزنامه ایران،  سید عبدی افتخاری دبیر انجمن حبوبـــات ایران عنـــوان کرد: این انجمن به منظور ســـاماندهی امور فعالیتی اعضای خود نظیر واحدهای فرآوری، بســـته بندی، صادرات و واردات تشـــکیل شـــده اســـت. در واقـــع مســـئولین ایـــن انجمـــن تلاش می‌کننـــد بـــا حفـــظ تـــوازن و نظـــم بـــرای اعضـــای خود شـــرایط را بـــرای بهره برداری بیشتر از ســـرمایه گذاری و تولید مهیا کنند کـــه در ایـــن راســـتا تـــاکنـــون از تجربیات علمـــی و عملـــی دســـتاندرکاران نیـــز اســـتفاده کرده‌اند.

به گفته افتخاری؛ این انجمـــن قصد دارد با حمایـــت از بهبـــود فضای کســـبوکار و پاســـخگویی به مشکالت و نارســـایی‌ها در چهارچوب قوانین کشور، شرایط پیشرفت را برای اعضای خود فراهـــم کند. از همین رو تاکنـــون اقدامات مختلفـــی را به منظور ایجاد شـــرایط مطلوب انجام داده اســـت.

وی با بیان اینکه بـــا توجـــه بـــه اینکـــه آمـــار صحیـــح و متمرکـــزی دربـــاره کشـــاورزان و تولیـــدات داخلـــی وجـــود نـــدارد، افزود: بیشـــتر اعضـــای انجمـــن حبوبات ایـــران را تاجـــران (واردکنندگان) تشـــکیل میدهنـــد. واردکننـــدگان حبوبـــات بـــه عنوان متخصصیـــن واردات یکـــی از اقلام مهـــم ســـفره مـــردم در راســـتای تنظیم و کنترل بازار شـــناخته می‌شـــوند که وظیفه خطیـــری بر عهـــده دارنـــد، زیـــرا حبوبات یکی از مواد غذایی اســـت که در معیشـــت مردم جایـــگاه ویـــژهای دارد.

دبیر انجمن حبوبات ایران در ادامه عنوان کرد: ایـــن انجمن از ســـه کمیتـــه فنـــی، تولیـــد و واحدهای فرآوری و بســـته بندی تشـــکیل شده است که جلســـات کمیته فنی و همچنین هیأت مدیـــره به صورت مســـتمر هر مـــاه در دفتر انجمـــن حبوبات ایـــران برگزار می‌شـــود.

وی تصریح کرد: انجمـــن حبوبات ایران به منظور پیشـــبرد اهداف از پیش تعیین شده خـــود و ارتقـــای ســـطح دانـــش اعضـــا، دوره‌های آموزشـــی متعددی در حوزه‌های ســـامانه جامـــع، قوانیـــن و امـــور گمرکی و... برگـــزار می‌کنـــد. علاوه بـــر آن یکی از وظایـــف مهم ایـــن انجمـــن، ایجاد بســـتر و ســـازکار الزام جهـــت پذیـــرش وظایـــف اجرایی دولت در اجرای قوانین پنج ســـاله توســـعه اقتصادی و همچنین قانون اجرای سیاســـت‌های اصـــل ۴۴ و دیگـــر قوانیـــن مربوطـــه اســـت. در این راســـتا تاکنون نیز اقدامـــات متعـــددی همچـــون برگـــزاری و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، مشـــارکت گروهـــی در تصمیم ســـازی‌ها، ایجـــاد ارتبـــاط بـــا بانک‌ها و ســـازمان‌های اعتبـــاری داخلـــی و خارجی و... از ســـوی انجمن صـــورت گرفته اســـت.

افتخاری در پایان سخنان خود، افزود: همچنیـن انجمن حبوبـــات ایـــران در تصمیم ســـازی‌ها و تصمیم گیری‌هـــا و تهیـــه و تنظیـــم پیشـــنهادهای مرتبـــط بـــه بازار مشـــارکت دارد و عـلاوه بـــر آن در راســـتای حمایـــت از منافـــع مشـــروع و قانونی اعضـــای خود بـــه آنها مشـــاوره حقوقی رایـــگان می‌دهد.

 

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۴:۱۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید