انجمن حبوبات ایران|نمایش جزییات خبر
لپه چی تأکید کرد؛

ترخیص حبوبات در گرو تسریع تأمین ارز

ترخیص حبوبات در گرو تسریع تأمین ارز
رئیس انجمن حبوبات ایران گفت: انتظار بخش خصوصی تأمین ارز سریع از سمت بانک مرکزی است تا کالاهای موجود در گمرگات در سریع‌ترین زمان وارد بازار مصرف شود.

به گزارش انجمن حبوبات ایران و به نقل از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، داود لپه‌چی انجمن حبوبات ایران ، گفت: طی چند ماه اخیر با توجه افزایش قیمت جهانی بعضی از کالاها از جمله حبوبات، نخود و لپه که حدود ۷۰ درصد وارداتی است با کسر واردات مواجه شده است.

وی ضمن بیان اینکه با اصلاح قانون ترخیص ۱۰۰ درصدی کالا، حبوبات به صورت کامل از گمرگات کشور ترخیص می‌شوند، افزود: فعلا بابت ترخیص مشکلی از سمت گمرگات و واردکنندگان وجود ندارد و با توجه به فسادپذیری کالای اساسی حبوبات، روند ترخیص در گمرگات کشور باید تسریع شود.

رئیس انجمن حبوبات ایران در ادامه عنوان کرد: حبوبات در سال ۱۴۰۳ جز گروه کالایی ۲۲ شده است و ارز حبوبات به صورت نیمایی تامین می‌شود اما صف طولانی ۴۵ روزه تخصیص ارز، کندی روند واردات، ایجاد مشکلات پرداخت برای واردکنندگان و کمبود کالا در بازار را ایجاد کرده است.

لپه‌چی با بیان اینکه حبوبات جز کالای اساسی و جایگزین پروتئین گوشتی برای دهک‌های پایین جامعه می‌باشد، گفت: انتظار بخش خصوصی تامین ارز سریع از سمت بانک مرکزی است تا کالاهای موجود در گمرگات در سریعترین زمان وارد بازار مصرف شود.

 

انتهای پیام/

۲۸ مهر ۱۴۰۳ ۲۳:۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید